srijeda, 19. studenoga 2014.

Pikantna marmelada od Hokkaido bundeve i darivanje ! :)


Vrijeme je darivanja ! Netko će možda reći da sam malo uranila i da ono službeno vrijeme darivanja tek dolazi, slažem se i ne slažem sa time, neka službeno ostane službeno, a darivati se možemo i trebamo stalno. Darujemo se svakodnevno, lijepom riječi, osmijehom,  gestom, dobrim receptom, nekom sitnicom, ….., kako god želimo, možemo i znamo. Uživamo u darivanju, a lijepo je i kada nas daruju i neka tako bude što češće. Darivali ste i vi mene lijepim čestitkama i komentarima u prošlom postu za blogorođendan, i puno vam hvala, divan dar ste mi dali, dirnuli me, i svakako potvrdili da sam još uvijek na pravom mjestu i u pravo vrijeme :) Obećala sam i ja malo darivanje za vas i pripremila ga, ali prije svega želim se zahvaliti našoj dragoj Snježi sa bloga Vrtaljica na posebnom poklonu kojim mi se javila.

Već sam ranije jednom primila mail od Snježe sa naslovom „ovo bih voljela vidjeti na tvome blogu“ , sa zanimanjem ga otvorila i pronašla recept za jednu posebnu marmeladu,  „Crni džem - confiture noir“,  koju sam napravila i predstavila u ovom postu. Nedavno mi je opet stigao mail od Snježe , kaže da je dobila recepte sa Hokkaido bundevom i među njima recept za marmeladu koja bi me mogla zainteresirati, …..draga moja nesebična Snježa ! Naravno da me marmelada odmah zainteresirala, zainteresirali su me i ostali recepti koji su se uz marmeladu našli, Snježa je isprobala polpete od Hokkaido bundeve iz ovog posta , a ja sam uz neke manje izmjene isprobala marmeladu od Hokkaido bundeve. 








Prije nego što krenemo na samu marmeladu i prije nego što krenemo na bundeve općenito još ćemo malo zastati kod darivanja. Vrijeme je da i ja podijelim svoj poklon, odnosno vrijeme je da poklon predstavim , a u sljedećem postu ću ga i podijeliti nekome od vas. Što pokloniti, a nalazimo se u „food okruženju“ ? :) Vjerujem da će knjiga dobrih recepata svakoga razveseliti, a u ovoj simpatičnoj kuharici „U jednom loncu“ pronašla sam baš zanimljive recepte. Uz to ide sezona kada nešto više kuhamo variva i složence, meso, perad, riba, dodamo povrće i začine, ….., sve u jedan lonac i ukusno jelo je na stolu. Namirnice za lonac treba i pripremiti, dobar, ali i lijep nož je uvijek dobro došao saveznik u kuhinji, zato su tu i dva slatka nožića koja također stižu uz knjigu. I naravno da neću zaboraviti priložiti i neku od mojih marmeladica, one jednostavno moraju biti dio poklona koji od mene dolazi :) Dakle, poklon je tu, a vi ostavite svoje komentare na ovaj post do  27.11. do 24:00 sata kada komentare zaključujem i u sljedećem postu objaviti ću sretnog dobitnika koji će biti izvučen metodom slučajnog odabira. Svi ste pozvani sudjelovati u darivanju i molim vas samo da komentari ne budu anonimni.








Idemo sada na bundeve i marmelade. Prije ove marmelade već sam imala dvije verzije marmelada od bundeve, u postu ovdje, bile su to marmelade inspirirane Halloweenom , jedna kombinacija slična ovoj današnjoj, radila sam ih od muškatne bundeve koja nije tako intenzivna kao Hokkaido bundeva od koje je napravljena današnja marmelada. Bundevu sam tada nekako i zavoljela i krenula sa juhama od bundeve koje su mi postale omiljene u zimsko vrijeme, zatim poneki fini tart sa bundevom u kombinaciji sa sirom, lukom, pancetom, a na kraju dođu i slatkiši , bundevaste tortice sa nutellom iz ovog posta se ne zaboravljaju bas tako :), doduše, moram priznati da nisam sigurna da li ih ne zaboravljam zbog bundeve ili možda ipak zbog nutelle :) :)  U svakom slučaju, sada je bundeva doživjela novo izdanje u ovoj pikantnoj marmeladi.








Uzela sam recept u ruke i odmah vidjela da od bundeve koju sam kupila neću imati količine koje su prema receptu pa sam ih prepolovila. Ipak, kako je nastajala marmelada tako sam mjenjala i količine, a u tijeku rada sam je i isprobavala i obzirom na specifičan, intenzivan i poprilično slatkast okus Hokkaido bundeve dodavala sam sve više đumbira i dobila jednu pikantnu marmeladu posebnog okusa. U receptu je pisalo „ pola palca đumbira“, a ja sam osim svježeg đumbira ugledala u zdjelici kandirane kockice đumbira i jednu po jednu rezuckala i dodavala u marmeladu. Finalni rezultat mi se baš svidio, ali polako, .........prvo recept a zatim dojmovi :)  No moram odmah reći da je boja ove marmelade tako upečatljiva i jako mi se svidjela, ovako intenzivno narančasta, dugo nisam držala u ruci ovako krasnu boju. Bilo mi je žao što nisam uspjela uloviti sunčan dan za slikanje, ali i pod umjetnim svjetlom intenzitet boje ove marmelade se lijepo vidio. Dragi I. je opet malo pripomogao oko fotkica i hvala mu, opet darivanje :) 








Pikantna marmelada od Hokkaido bundeve

- 500 g mesa pečene Hokkaido bundeve (nešto više od 1 kg sirove bundeve)
- 1 naranča
- 1 limun
- 120 g šećera
- 10 g vanilin šećera
- oko 1 cm korijena svježeg đumbira
- 4-5 kockica kandiranog đumbira

- Hokkaido bundevu oprati i narezati na krupnije komade, rasporediti ih na pleh iz pećnice prekriven papirom za pečenje i staviti u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva. Bundevu peći oko 30 minuta dok ne omekša
- Izvaditi bundevu iz pećnice, malo je prohladiti pa oštrim nožem odstraniti koru (odnosno "sastrugati" samo meso) i maknuti zagorjele dijelove  (biti će komada koji će malo pocrniti po vrhu)
- Meso bundeve dobro usitniti sjeckajući ga nožem (ili izgnječiti vilicom) i staviti u posudu za kuhanje.
- Dodati sok i naribanu koricu 1 naranče i sok i naribanu koricu 1 limuna.
- Korijen đumbira sitno naribati, a kandirane kockice đumbira što sitnije nasjeckati i sve dodati u smjesu bundeve
- Dodati šećer i vanilin šećer i sve dobro umiješati.
- Kuhati na srednjoj vatri uz stalno mješanje, brzo će uzavreti i zatim nastaviti kuhati dok se ne počme zgušnjavati, ne treba više od 15-20 minuta.
- Marmeladu preliti u čiste i zagrijane staklenke, poklopiti i okrenuti na poklopac, neka tako stoje 10 minuta, okrenuti na pravu stranu i ostaviti da se ohladi.


I tu je pikantna bundevasta marmelada :)  Zove se marmelada, a može se zvati i namaz ili kako god nam odgovara. Gusta je, ali je i maziva. Boja joj je prekrasna, a osjeti se i sada ona slatkoća i specifičan okus Hokkaido bundeve kao što se osjeti i đumbir koji se tu ubacio malo više nego što je planirano :) 








Ovu marmeladu nećemo namazati na kruh, nije ovo ona marmelada koja će nas oduševiti za doručak, baš ne vjerujem :) , ali zato je idealan dodatak pečenom komadu mesa ili prženom ribljem filetu. Može postati i dio zanimljivog tarta, a može i ostati „samo marmelada“ :) , ukusna, pikantna, posebna. Ne smijemo zanemariti i da ćete samim pogledom na nju biti bolje raspoloženi, pogledate je i kao da ste pogledali u sunce :) 








Hvala ti draga Snježo što si mi poslala ovaj recept i dala priliku za isprobati ovu zanimljivu marmeladu !


I ……, ne zaboravite na darivanje ! :) 

Broj komentara: 13:

  1. boja je fantastična a vjerujem i okus, to je jedan od onih "namaza" koji pašu i uz slatko i uz slano, vjerujem da bi bio fantastičan na brusketi uz dodatak gorgonzole ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Mislim da tebi zaista niko nije ravan kada su u pitanju marmeladice, džemovi i ove fine "mazalice". :D Samo kad ih pogledam preko ekrana, osetim njihov miris čini mi se. Svaka ti čast! A imam i osećaj da će mi trebati sto godina da isprobam sve one tvoje lepe recepte. :) Ihhhhhhh što bih volela da se krišom uvučem u tvoju ostavu, pa ko malo dete. :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Obozavam bundevu, tako da cu recept sigurno isprobati! Sve najlepse!

    OdgovoriIzbriši
  4. I mi smo do,a poceli koristit bundevu i svidja nam se, tako da cu i ovo morati isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
  5. draga moja, bilo mi je zadovoljstvo s tobom podijeliti ovo...
    mogu samo zamisliti gledajući ovu tvoju marmeladu, kako je fina, mirisna,...fantastična...bravo...

    OdgovoriIzbriši
  6. Moram ponoviti komentar, nesto nece... Mnogo mi se dopada marmeladica. Nista slicno nikada nisam radila a ni probala. Bravo i za tebe i za Snjezu:)

    OdgovoriIzbriši
  7. U zadnje vrijeme me bundeve sve više privlače
    a ovo sunašce mi je odmah uhvatilo pogled.
    Vrijedi isprobati.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ti si kraljica džemova i marmelada...džem od bundeve jođ nisam probala ali sam sigurna da je jako ukusna.

    OdgovoriIzbriši
  9. Neobicna kombinacija sa divnom bojom; tako bih ju rado probala...cekam jesen i bundeve!

    OdgovoriIzbriši
  10. Deluje interesantno,nisam probala,mozda i napravim,hvala na receptu.Darivanje je super,ono sto uvek treba.Puno pozdrava.

    OdgovoriIzbriši
  11. Čim u naslovu vidim riječ "pikantno" odmah me zanima okus, jer obožavam pikantna jela. Sigurna sam da je marmelada bila jako fina.
    Za darivanje nikad nije ni prerano ni prekasno. Preslatki su mi ovi noževi!

    OdgovoriIzbriši
  12. Nisam probala, ali nije loša ideja, možda i isprobam ove godine!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja sam isto radila marmeladu s bundevom. Nama je bila odlična, ali sam ja stavila još i suhe marelice pa je bila slatka. Đumbir i bundeva se super slažu

    OdgovoriIzbriši