ponedjeljak, 9. lipnja 2014.

Cheesecake sa džemom od jagoda

Ponekad sve lijepo isplaniram ili barem pretpostavim kako i što ćemo raditi, gdje i kada ću ići , a ono sve ispadne poprilično suprotno i od onoga što sam planirala i od onoga kako sam mislila da bi moglo biti. Bilo je tako i prošli vikend, ne ovaj zadnji kada nas je vrućina već dobro sustigla i kada nije bilo dileme hoće li pasti kiša i pokvariti izlet u prirodu ili neće. Kiša nije pala i kako se čini neće tako lako niti pasti, stigle su vrućine i koliko god bile pomalo neugodne i smetale, ja se ne žalim. A ono kada je išlo neplanirano bilo je vikend prije, gledali smo meteo karte, pratili prognozu, pa pogled prema nebu, ali isplanirati nešto nije bilo je poprilično nemoguće. 

No krenimo redom :) , dan prije vikenda dragi I.je donio domaći sir i vrhnje. Znala sam da je na vidiku još jedna pita gužvara ili neka slična pita sa sirom kad ono........, konzultiramo se što ćemo napraviti od ove porcije sira i I. kaže da bismo ovaj put mogli nešto slatko, npr. cheesecake.  O pa da mogli bi, obožavam cheesecake i ne znam zašto mi nikada nije palo na pamet napraviti ga od domaćeg svježeg sira umjesto da svaki put odlazim u samoposlugu i biram neki od sireva od kojega je sigurno "najbolji". Uz to, taj dan sam skuhala prvi ovosezonski džem od jagoda, divno će se uklopiti sa cheesecakeom, planirano ili ne, pravimo cheesecake sa džemom od jagoda :) 






Cheesecake pravim u subotu poslijepodne, u nedjelju smo u prirodi i kada se vratimo dočekati će nas fino rashlađen, .....mmmmm, a tko će njega dočekati :) Međutim, opet neplanirano i počela sam ga raditi u subotu tek kasnije navečer što i nije ispalo kao nešto važno :)  Recepata za cheesecake na netu ima nebrojeno, svaki je na pogled isti, a opet i barem za nijansu drugačiji. Odabrali smo jedan i malo ga prilagodili svojim količinama i ukusu. Cheesecake sam radila kada smo ga isprobavali u igrici Kuvarijacije, ovdje. Tada sam imala problem sa gornjim slojem od vrhnja, ali ovaj put smo odlučili da taj sloj ne stavljamo, podloga i sirna krema i dovoljno je :) 

Pripremim recept i sastojke, dragi I. maksimalno surađuje, sve je u pećnici i tako dobro miriše, međutim kada je kolač izašao iz pećnice malo je reći da je izgledao kao ružno pače, bijeli labud sigurno nije bio. Odmah sam komentirala da je trebalo staviti sloj od vrhnja, ako ne zbog okusa onda zbog izgleda, ali što je tu je, valjda će biti ukusan i nećemo ga nikome pokazati :) Nakon što je ispečen i prohlađen spremila sam ga u hladnjak i ujutro mu se vratila. Ružnom pačetu :) 






Nedjeljno jutro je osvanulo kišno, zatim je granulo malo sunca, pa opet kiša, prohladno, odlazak u prirodu ? ne znam, ne treba planirati. Probati cheesecake ? da, odmah. Izvadim ga iz hladnjaka, pripremim džem od jagoda, vadim tanjure, a dragi I. pita što je sa slikanjem. Ništa, pa nećemo ga pokazati, nećemo ga niti slikati, idemo ga probati i to je to, drugi put ću ga valjda bolje napraviti. Uzmemo svatko po komad i ........, polako , polako, planirala ja to ili ne ovaj cheesecake je odličan i recept treba ostati zabilježen ! I. odmah dodaje da ga slikam i objavim i da uopće nije tako ružan :) Nakon prvih zalogaja i nije više izgledao tako ružan, fotoaparat u ruke, idemo slikati i objavljujem recept. Neplanirano ! :)


Cheesecake 

(kalup promjera 22 cm) 
Podloga 
- 15 kom Digestive keksa 
- 100 g maslaca 
- 1 žličica cimeta 

Krema od sira 
- 500 g svježeg sira 
- 50 g maslaca 
- 80 g šećera 
- 1 vanilin šećer 
- 3 jaja 
- korica jednog limuna 
- prstohvat soli 

- Kalup namastiti rastopljenim maslacem, pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva 
- Kekse usitniti tako da se krupnije samelju ili ih dobro izmrviti. U usitnjene kekse umješati žličicu cimeta. 
- 100 g maslaca rastopiti, dodavati keksima i umješati te formirati podlogu na dnu kalupa, lagano je utiskivati prstima 
- Staviti u pećnicu i peći 15-tak minuta na 180 stupnjeva. 
- Dok se podloga peče pripremiti kremu od sira 
- U posudu za miksanje staviti sir, šećer, vanilin šećer, koricu limuna i 3 žumanjka  i sve lagano mikserom sjediniti (ja sam radila mikserom na jačini 1) 
- 50 g maslaca otopiti, polako dodavati u smjesu sa sirom i sjediniti 
- U drugoj posudi bjelanjke sa prstohvatom soli umutiti u čvrsti snijeg i pomalo ga dodavati u smjesu sa sirom i umješalti lagano kuhačom. 
- Pripremljenu smjesu sa sirom rasporediti u kalup sa podlogom nakon što se podloga pekla 15-tak minuta 
- Pećnicu smanjiti na 160 stupnjeva i peći oko 1 sat.
- Izvaditi iz pećnice , prohladiti i staviti u hladnjak na daljnje hlađenje.


Naravno da bi bilo zgodno (ako ne već bolje) slikati ga dok je još cijeli, ok ovakav kakav je ne bi vjerovatno bio puno ljepši, ali ipak. Ali zato je ukusan. Istina je da se osjeti razlika u domaćem siru i u onome kada ga kupim u samoposluzi, i taj sir je sigurno pridonio odličnom okusu, uz ostale sastojke i arome limuna i vanilije koje se isto tako lijepo osjete.






Koliko god je sam po sebi ukusan toliko je bolji kada mu se pridoda džem od jagoda, lijepi , domaći, pravila sam ga već puno puta po , kako ja volim reći, osnovnom receptu, ali ovaj put sam nekako posebno zadovoljna kako je ispao. Ovdje su recepti za džemove od jagoda  (Jagode i marmelade i Jagode i marmelade 2., ovaj džem je onaj prvi od jagoda sa vanillom). Otvorila sam teglicu, uživala u mirisu džema, a zatim i u okusu u kombinaciji sa cheesecakeom. 






I dalje degustiramo cheesecake, vrijeme ukazuje da bi se moglo krenuti u prirodu, spremam ručak koji ćemo ponijeti, ali......., opet padne kiša, nema ništa od planova i prirode, neplanirano ručamo doma, ali isto tako za koji sat vrijeme se opet nasmiješi i sada već neplanirano ipak odlazimo u prirodu, kratka ali draga nam staza, omiljeni planinarski dom, pokoja riječ sa vlasnicima koji su tu nedjelju proveli osamljeni jer nije baš bilo izletnika, šetnja i kavica na putu prema doma, a tamo nas čeka ostatak cheesecakea. Ponovno uživamo u ovom kolačiću, ja zapravo niti ne pamtim kada smo neki kolač  pojeli ovako brzo :) 






I na kraju još samo da  utvrdimo da neplanirano nekada može ispasti jako dobro, i bolje od planiranoga, i treba ga prihvatiti, kao što ću ja rado još koji put prihvatiti ovakav neplanirani kolač, cheesecake, pa taman opet ispao kao malo Ružno pače :) 

Broj komentara: 14:

  1. Sigurna sam da je cheesecake bio veoma ukusan; Kolaci sa sirom (pecenim) su mi omiljeni, bez obzira kako izgledali. Tu je tvoj famozni dzem da poboljsa utisak!

    OdgovoriIzbriši
  2. Znaš što, baš je divan! Po izgledu, a po okusu mogu samo misliti. Iskreno, više volim ovako kada nam nešto ispadne malo drukčije, a ne slastičarski savršeno. To znači da je kolač pravi, domaći, sve ostalo je šminka. Uživam u kolačima koji lijepo izgledaju, ali iskreno, tko ima vremena? Ja sigurno ne. Kombinacija s jagodama je uvijek prava stvar, a kako se radi o tvojem odličnom džemu, nem ničeg boljeg.Da, još nisam radila s kravljim sirom, moram probati, to mi je novost. odlična ideja.

    OdgovoriIzbriši
  3. ja obožavam čiziku , a tvoja je savršena. Većina pravi grešku pa peče na većoj temperaturi .Tvoja uopšte nije pukla . Izgleda mi sočno , pogotovu u kombinaciji sa jagodama ....mhmmm

    OdgovoriIzbriši
  4. Da ne pratim tvoj blog, zaboravila bi da mi je vrijeme da se bacim na pripremu džema od jagoda. Tvoj izgleda božanstveno :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Meni ovaj kolac super izgleda, a vjerujem da je isto takav i za jesti :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ništ mu ne fali, dapače izgleda odlično! i još fini mirišljavi džem, divota!

    OdgovoriIzbriši
  7. Cak i kad nesto ne uspe kako sam zamislila, uvek kazem da je bas takav recept, hihihi... ne brini, meni kolac izgleda prelepo sa tim prelivom od jagoda odgore, drago mi je da ste se predomislili za fotkanje.:)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Mogu samo zamisliti kako je bio fini s tim džemom od jagoda ... Cheesecake uvijek radim po jednom te istom receptu i nikad nemam problema sa slojem od kiselog vrhnja pa možeš škicnuti recept ako želiš još jednom probati http://cake-cookie-pie.blogspot.com/2012/02/new-york-cheesecake-i-blogerske-nagrade.html

    OdgovoriIzbriši
  9. savršen je, ja sam ove godine napravila dosta džema s velikim komadima jagoda samo zbog cheesecake-a

    OdgovoriIzbriši
  10. Moji svi vole cheesecake i nikad im ga nije dosta.Prijatno i uživajte u njemu.

    OdgovoriIzbriši
  11. Ma odlično je sve. I gro fotke su super

    OdgovoriIzbriši
  12. I meni nekad potamni a nekad ne i nikad neznam u čemu je caka a tvoj izgleda predobro jer ih ja obožavam

    OdgovoriIzbriši