nedjelja, 13. listopada 2013.

Srdelice

U ovomjesečnom krugu blog igrice Ajme koliko nas je koju je pokrenula monsoon, naša domaćica draga Ivana sa bloga So i biber za temu nam je zadala - ribu !
Riba, namirnica koju često izdvajamo kao posebnu i oko koje obično vodimo razgovore o tome koliko je zapravo zastupljena u prehrani i da li je jedemo dovoljno. Poznajem one koji je nikako ne vole, a znam i one koji bi je mogli jesti svaki dan . Ja je volim i jedem je barem jednom, a obično i više puta tjedno, ali isto tako mislim da bih mogla i češće. Obzirom da uvijek biram svježu ribu , a zamrznutu samo kada nemam drugog izbora, to bi onda podrazumjevalo da bih nekoliko puta tjedno trebala krenuti prije posla na ribarnicu kako bih kupila svježu ribu. E to već ne bih mogla :) Stoga svježa riba ostaje uobičajena subotom, a kroz tjedan se provuku i neki zamrznuti primjerci. 

Kada biram vrstu ribe tada je to morska, sve ribice jednako volim i smatram ih vrijednima i ukusnima i to onda kada se pripreme na onaj najuobičajeniji i zapravo najobičniji način, na gradele ili pofrigane, sa malo soli i puno maslinovog ulja, na kraju čašica dobrog vina. Neka riba zapliva tri puta, onako kako treba : prvo u moru, zatim u maslinovom ulju i na kraju u vinu ! :) 






A kako to obično bude da u velikom izboru nečega često odaberemo ono najjednostavnije koje nam je i najdraže i najbolje, tako i ja često i najčešće biram srdelice, inćune i girice. Male, pomalo neugledne ribice, često smatrane nižom vrstom meni su jako drage, u svojoj skromnosti i jednostavnosti, lagano pofrigane, premazane grančicom ruzmarina namočenom u maslinovom ulju postaju fini obrok za prste polizati !

Srdelice su ribice uz koje sam odrasla, a osim njih odrasla sam uz sve vrste tada poprilično lako dostupne ribe. U Dbk smo nekada išli na ribarnicu, nekada su se javljali prijatelji sa ulovom, a nekada smo u ljetni sumrak ostajali na plaži sa udicama i sa nekog mula lovili ribice koje smo najčešće vraćali u more :)  U svakom slučaju ribe je uvijek bilo , i često su to bile baš srdelice.

Danas kada uđem u ribarnicu prvo se sjetim onoga "riba ribi grize rep" :) i to mi uvijek izmami osmijeh, pogledam izložene ribe i pomislim kako su se do nedavno koprcale u izlovljenim mrežama i tada se zapitam da li smo fer prema njima i da li je u redu da ih pojedemo. Hm, kada malo bolje razmislim, more, podmorje , uključujući i ribe uvijek sam doživljavala beskrajnim i neiscrpnim, pojedemo jedne ribe i još ih toliko puno, beskrajno ima da nas nahrane, počaste dobrim okusom  i opskrbe vitaminima i mineralima koje samo u ribi možemo naći. U srdelicama posebno, plava, zdrava riba za koju je i jedan nas poznati chef jednom prilikom rekao da je se ne trebamo ni u kojem slučaju sramiti jer srdelica je riba koja je othranila generacije ribara i težaka , ona je dobra i ona je zdrava !






Uobičajeno u blog-igrici Ajme koliko nas je sa zadanom namirnicom volim napraviti nešto drugačije nego do sada, volim isprobati nešto novo, volim dati mašti na volju, volim namirnicu kombinirati i iskombinirati u neke nove okuse, mirise pa i boje......, volim to i dalje, ali ovaj put odlučila sam se na puku jednostavnost. Osim što srdelica zaslužuje da ostane takva kakva je, netaknuta, razlog je i što se u zadnje vrijeme koprcam doslovno kao one ribe u mreži i nikako da se iskoprcam. Sve se nešto skupilo i dok se ne raspetlja niti mozak dovoljno radi , niti imam vremena posvetiti se ovom, nazovimo ga kreativnijem dijelu života, nadam se da ću se ponovno vratiti, raditi i družiti se sa vama i uživati punim plućima, ubrzo. 

Danas idemo pofrigati srdelice, receptom koji to i nije, već su to samo male smjernice i ono kako sam ih ja pofrigala i servirala. 

Srdelice 

- 500 g srdela
- 5-6 žlica ulja (pola maslinovog /pola biljnog) 
- malo soli 
- maslinovo ulje 
- peršin 
- 2-3 grančice ruzmarina 

- Srdele očistiti, odstraniti im glave i utrobu, po mogućnosti minimalno ispirati vodom. 
- Lagano ih posoliti 
- U tavi za prženje zagrijati ulje , poslagati srdelice i ispržiti uz povremeno okretanje
- Servirati ih i dodatno premazati sa grančicom ruzmarina namočenom  maslinovim uljem 
- Po želji posuti sjeckanim peršinom. 

Već na miris friganih srdelica i dragi I.i i ja se uzvrtimo u očekivanju da budu gotove. Na stolu već bude pripremljen prilog, obično krumpir salata , ili blitva sa krumpirom, može i velika zdjela mješane salate i komad dobrog domaćeg kruha,  a ovaj put su to bile ćimulice sa krumpirom. Ćimulice su iz ovog posta

Dodatak sjeckanog peršina je za I., nema tog jela gdje I.neće pri serviranju posuti barem malo peršina, a uz frigane srdelice peršin posebno dobro i ide. 






Za mene, ipak miris ruzmarina i puunnooo maslinovog ulja, koliko volim ribu toliko volim na kraju i ovo ulje pomočiti koricom kruha . Za kraj je bila i ona čašica vina :) 






Ne zaboravimo na ribu, morsku, riječnu, bijelu, plavu, nije toliko niti važno koliko je važno da je jedemo, što češće to bolje ! 

Uz ove srdelice koje su moja prva ulaznica u ovomjesečni krug igrice, dragoj Ivani šaljem još i : 


Broj komentara: 12:

  1. Branka, ovo je sjajno! A tek ovo "Neka riba zapliva tri puta, onako kako treba : prvo u moru, zatim u maslinovom ulju i na kraju u vinu ! :)" Nikad čula za taj izraz, ali puno mi se sviđa. Ja obožavam tako priremljene sardele, ali nikad ih ne pravim sama, samo kupujem, ali ovde su one ogromne, kao tri normalne ribice.
    Divna priča, divan post, divan recept i fotografije.

    OdgovoriIzbriši
  2. Polako (ali sigurno) ucim da volim i pripremam ribu i morske proizvode; srdele obozavam, jer oko njih ne treba mnogo razmisljanja sta i kako.

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Branka,srdelice obožavam,,s njima mi uvijek stigne komadić mora na tanjur..prekrasan post,i slike zaista uživam svaki puta!

    OdgovoriIzbriši
  4. Premda jako volim srdelice, nikad ne bi rekla da ću slinit na njih prek fotki. A sad se to dogodilo.
    Branka, savršeno!

    OdgovoriIzbriši
  5. I mi ih volimo ovako frigane i uz finu salatu.Dobra ulaznika a pogotovo onaj bakalar.

    OdgovoriIzbriši
  6. Nema boljeg od friganih srdelica i kompira na salatu! Sve ulaznice su ti super. Znaš da sam te se sjetila kad je tema izabrana, pomislila sam "ovog puta nema Brankinih marmelada" :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Di ćeš bolje od srdelica...ja uvijek udvostručim količinu, sve pofrigam i od druge polovice napravim marinadu koju možemo jesti 7 dana. Obavezno nam je dva puta tjedno riba na jelovniku.

    OdgovoriIzbriši
  8. Predivno... Često lepota i jeste u jednostavnosti...

    OdgovoriIzbriši
  9. Uh, ovo je stvarno ukusno. I ja ih rado ručkam:) Riba bez ruzmarina, nekako meni ne ide:)

    OdgovoriIzbriši