četvrtak, 2. svibnja 2013.

Rižot sa kukama i šparogama

Uobičajeno već po povratku iz Dbk dođem sa nekim novim receptom , bilo da se radi o obiteljskom receptu, receptu mojih prijatelja, ili pripremi neke od namirnica dubrovačkog kraja. Niti ovaj put neće biti drugačije, imam i recept i namirnicu :) , razlika je samo što sam u Dbk bila za Uskršnje blagdane , a recept objavljujem tek danas. Malo kasnim, ali i to kašnjenje ima svoju svrhu :)

Osim mojih cura u Dbk me uvijek dočekaju i dragi prijatelji, moja draga M. koju smo imali prilike upoznati i u ovom postu kada smo pričali o domaćem povrću i o baštini koju ona i njezin dragi B. uredno održavaju, a nas ostale rado počaste sa povrćem koje tamo uzgajaju. Iako je prošlo već neko vrijeme od početaka sa baštinom i danas se njih dvoje, a i ja skupa sa njima jednako veselimo kada nešto  izraste, dobro rodi , kada posade nešto novo. Ovaj put na stolu opet imamo „nešto zeleno“, ali ne iz baštine, već ubrano oko baštine :)

Odmah po dolasku u Dbk nazvala me M. i pozvala na večeru, „večer šparoga“ kako smo je nazvali jer su na stolu bila krasna jela sa šparogama. I dok ja u Zg prave, divlje šparoge mogu naći samo na placu i platiti ih doslovno „po zlato“ , u okolici Dbk one rastu i rastu i treba samo otići i brati ih. Draga M. je upravo to napravila, nabrala šparoge, pripremila ih,  pozvala nas,  i uistinu smo uživali u u svim jelima koja su se našla na stolu.  

Šparoge sa kuhanim jajima, fritata sa šparogama, …….rižot sa šparogama koji moj favorit ! Niti šunka u kruhu koja je također bila na stolu, niti odlična torta za desert, ništa nije moglo zasjeniti rižot sa šparogama koji me oduševio. Naravno, bilo je samo pitanje trenutka kada ću ga i sama pripremiti. I jesam, skuhala sam ga, pojeli smo ga, a danas ga objavljujem jer je ovo rižot od moje drage M. i danas za M. ! 
Draga prijateljice Sretan ti rođendan !! :)






Subota, kava, plac,...... šetam po placu  i gledam ponudu šparoga. Ima ih odličnih, manjih i većih, skupljih i nešto jeftinijih, ali još uvijek su skupe. Svejedno znam da ću ih kupiti, sezona im je kratka, volim ih zdrave su, i znam da u nedjelju pravim ovaj rižot. Gledam tako i biram i na jednom pultu među ostalim povrćem ugledam nimalo istaknute kuke i šparoge, divne, zelene, kao da ih gledam u svome prirodnom okružju , a ne na tržnici na pultu. Kuke ili šparoge ? Većinom će ljudi reći da je to isto, na neki način i jeste, ali nije :) Ima neke manje razlike i u samom okusu, ali snovna razlika je u tome što su šparoge čvršće i rastu uspravno dok su kuke nešto mekše i rastu povijenih „glava“ i formiraju oblik „kuke“ pa se zato tako i zovu. Kuke je jako lijepo prezentirala moja imenjakinja Branka na svome blogu Dvi ribe dva kumpira u ovom postu.

A ja sam se približila pultu na placu  i pitala „pošto su kuke?“ . Prodavač me pomalo iznenađeno pogleda: „oho konačno je netko danas pitao za kuke, da ovo su ti kuke, a imam i malo šparoga, ovo je sve što je ostalo i dajem jeftino jer sutra više ne može u prodaju“. Da, na to treba paziti, niti kuke niti šparoge ne mogu stajati dugo, dan-dva i to je maksimum, nakon toga brzo uvenu i izgube skoro sve od svoje vrijednosti.  
No ja sam uz idealnu cijenu koju sam dobila jako sretna došla doma sa tri velika stručka kuka i šparoga koje su završile u ovom rižotu , a već se veselim sljedećoj suboti i ponovnom odlasku na plac i nadam se da ću opet naći prodavača sa kukama i šparogama i da ćemo opet trgovati na obostrano zadovoljstvo :)
Nije isključeno niti da ću opet napraviti baš ovaj rižoto koji me u verziji od M.osvojio, a i moja izvedba je dosta dobro prošla :)




 


Rižot od kuka i šparoga
(za cca 3 porcije)

- 200 g riže
- 200 g kuka i šparoga (imate li i više slobodno dodajte)
- Cca 300-400 ml vode
- 1 žličica krupne morske soli
- 1 glavica kapule
- 2 žlice vrhnja za kuhanje
- 2 žlice maslinovog ulja
- Sol i papar
- Peršin


- Kuke i šparoge oprati, odrezati im vrhove, a stabljiku koja se po nekom pravilu ne koristi nasjeckati koliko god je moguće dok je mekana (ovako će se što manje baciti, a što više od kuka i šparoga iskoristiti)
- Pripremljene kuke i šparoge preliti vodom , staviti kuhati i kada uzavru kuhati još 2-3 minute. Izvaditi ih iz vode u kojoj su se kuhale i sačuvati vodu.
- Kapulu sitnije nasjeckati , staviti u posudu za kuhanje , dodati 2 žlice ulja i prodinstati. Dodati kuke i šparoge i sve lagano prodinstati, oko 5 minuta . Ovdje se može dodati i peršin koji je M.dodala, a ja sam zaboravila.
- U vodu u kojoj su se kuhale kuke i šparoge dodati krupnu morsku stol, staviti rižu i uobičajeno je skuhati uz stalno mješanje. (bude li je trebalo malo podliti može se običnom vodom ili pripremljenim povrtnim temeljcem. Meni je trebalo tek malo dodatne vode za podljevanje, niti ½ dcl)
- Kada je riža skuhana maknuti je sa vatre i dodati joj prodinstane kuke i šparoge i laganim mješanjem ih sjediniti.
- Zatim dodati vrhnje, sjediniti ga te doraditi okus soli i paprom

Rižot je spreman i treba ga odmah toploga servirati.






Iako ovaj moj rižot nije ispao baš kao kod M. (kod nje je bio nekako kremastiji vjerovatno zbog nešto više vrhnja i malo blažeg okusa) , meni se i ovaj put jako svidio i ostaje na mojoj listi favorita.
Gorak zbog kuka i šparoga , komadići neizostavne kapule, dobra riža i odličan sir, ……., ali prije svega divlje kuke i šparoge , ovo su obilježja ovoga rižota. Kao i uz svaki rižot,  dobar sir parmezan i sa ovim savršeno ide. Malo naribanog parmezana i okus je u potpunosti ispunjen.


Mislim da bolja porcija ovoga rižota uz komadić sira i nezaobilaznu čašu vina ( imali smo  bijelo Ragusa vino - ako je recept iz Dbk neka sve bude dubrovačko :) ) , može biti odličan lagani obrok. No mi smo ga jeli kao prilog, a najbolje se slaže uz file bijele ribe. Ovaj put bio je to file lista, lagano ispržen na maslinovom ulju, mekan i sočan uz kojega smo dodali i peršin, onaj zaboravljen u rižotu koji je ipak našao svoje mjesto na tanjuru i u ovoj kombinaciji :)






Osim što se ovaj rižot svidio meni svidio se i dragom I. što me posebno razveselilo, probao ga je na moju preporuku i podjelio sa mnom oduševljenje uz napomenu : „ovo se može servirati i u boljem restoranu“ :)
I ja mislim da može, ali nećemo ga ići tražiti po restoranima jer je ovaj iz kuhinje drage M. onaj kojega smo prisvojili :)
Draga prijateljice M. hvala ti još jednom na odličnom čašćenju na „večeri šparoga“ :) i na receptu za ovaj rižot !




 

Broj komentara: 10:

  1. Draga Branka,
    i ja volim spargle a otkrila sam ih tek u Italiji (ima tome doduse vec dosta vremena...u Beogradu pre 22 godine si sveze spargle mogao da vidis samo na slici, naravno !)Nisam jela risotto kada ga je pravila tvoja prijateljica ali ukoliko kazes da je njen bio kremastiji uverena sam da to nije bilo zbog toga sto je ona stavila vise pavlake (tada bi bilo nekako "utabano") nego sto je ona sigurno iskljucila vatru kada je pirinac jos bio tecan...onda ga jednostavno poklopis i ostavis par minuta. Ukoliko pri kuvanju pirinca sva tecnost ispari, onda on bude "suvlji"...nemoj da se plasis da ga ostavis mekseg...bice mnogo bolje !
    p.s. tvoj divno izgleda, bas onako profesionalno !
    Pozdrav,
    M.

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja stalno spremam šparoge, ali na žalost, ne one divlje. Tu ne rastu, a nema ih ni za kupiti. No, kako su skupe i vjerojatno ih ljudi baš i ne kupuju, snize im cijenu i to jako, pa ja kupim. Sve ove dane jedemo nešto sa šparogama, a rižoto s njima također jako volim. Divan je, nema što!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala prijateljice! Šmrc....šmrc :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. kuke nisam nikad probala, ali sparoge mnogo volim! ovaj rizoto super ukusno izgleda i ne bi imala nista protiv da ga probam =)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Volim sparoge, a rizot je nesto sto obozavam i to sto jednostavnije to bolje. Ponekad ga napravim samo sa rizom i graskom, pa malo parmezana preko. Isprobacu i ovaj tvoj recept :) Divne fotografije.

    OdgovoriIzbriši
  6. Divan i lagan ručak ili večera. Baš mi je super riba list, tako meka i slatkasta u kombinaciji sa šparglama/kukama.

    OdgovoriIzbriši
  7. Odličan obrok,meni se jako sviđaju šparoge,samo su ih kod nas precijenili zaista.Slike me svaki puta iznova oduševe,baš je sve na profi nivou:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Volim šparoge na sto načina i sad kad čitam komentare tek vidim sada da nisu svima dostupne a opet kod nas na moru ih ima ali ih svi ih i ne beru, ja ih obožavam i jesti i brati.Rižot za deset.

    OdgovoriIzbriši
  9. Rucak kao stvoren za mene!
    Voljela bih probati divlje sparoge - mora da su posebno ukusne...Za sada cu se zadovoljiti onima iz konzerve, jer su svjeze relativno rijetke za kupiti.

    OdgovoriIzbriši
  10. Savršen ručak za mene! Divan rižoto, recept odmah bilježim:)
    Za kuke nisam znala, eto, svaki dan se nauči nešto novo! Puno pozdrava :)

    OdgovoriIzbriši