subota, 3. ožujka 2012.

Brokula - juha, salata i ražene košarice punjene brokulom, shitake gljivama i svježim sirom

Brokula ili Kraljica zdravlja ! 
Upravo tako se još  naziva ovo povrće koje ja toliko volim da ga nekada doslovno jedem svaki dan. Iz dana u dan, tanjur lagano skuhane brokule sa malo soli i maslinovim uljem nikada mi ne dosadi. Ipak, iako je dostupna cijele godine nije joj baš uvijek prava sezona pa je i ja tada zamjenim nekim drugim zelenim povrćem. 
No, u zadnje vrijeme brokula je bila čest gost na mom stolu. Sve dok nisu počele one jake hladnoće u Dalmaciji koje su smrzle sve pa i povrće, što znači i brokulu.  Kada su nakon toga prodavači opet stigli na plac vidjelo se da je povrće dosta uništeno mrazom, ali zato cijene...., jao nisam nikada do tada vidjela tako visoke cijene domaćeg povrća. 
Ipak, brokulu sam kupila, i to ne jednu, nego sam došla doma sa 3 brokule i odmah se pokazalo da neće ići po mome sistemu laganog kuhanja , soli i maslinovog ulja, već da joj treba nešto pridodati i malo oplemeniti okus. 
Znala sam odmah što ću i gdje imam ono što želim. A znala sam da ću nešto i sama smisliti i moju omiljenu brokulu pripremiti onako kako do sada nisam. Tako sam i napravila.




Ali prije nego što krenemo na recepte evo malog podsjetnika zašto je brokula ujedno i Kraljica zdravlja . 
(podaci su preuzeti sa neta) 

"Brokula je puna minerala kao što su kalcij, kalij, željezo i magnezij, te prepuna folne kiseline (svi odlični protiv stresa),a opskrbljuje nas i najvažnijim vitaminima. U njoj se nalazi dva puta više vitamina C nego u špinatu i jednaka količina kao u limunu. Zbog toga ima važnu ulogu u zaštiti imuniteta. Pročišćava jetru i vrlo je bogata celulozom, koja stimulira rad crijeva. 
Brokula pomaže i u borbi protiv srčanih bolesti, poboljšava vid smanjujući dalekovidnost, mrenu na oku i konjuktivitis. Pomaže također u borbi protiv gripe i bronhitisa, Parkinsonove bolesti kao i protiv starenja. Dakle, slobodno možemo zaključiti da je to povrće zaista kraljica zdravlja, pa se zato iznimno preporučuje. A kako je bogata i vitaminom B9, savjetuje se uzimanje brokule i u slučajevima anemije
No, ima jedna kontraindikacija, stoga pažnja za one koji boluju od bubrežnih kamenaca ili njima naginju, ovdje nije preporučljiva.
Ono po čemu je posebno poznata je da u sebi sadrži gotovo sve glavne antioksidanse koji se nalaze u namirnicama, i to vrlo jake antioksidanse: sulforafan, kvercetin, beta-karoten... Njezino antioksidativno djelovanje je vrlo učinkovito pod uvjetom da je se konzumira po mogućnosti vrlo mladu i sirovu i to svakodnevno."

Stoga, počastimo se svojom porcijom fine i zdrave brokule ! 

Prije nekoliko dana draga Lana sa bloga La cuisine creative počastila nas je sa Zelenim duom :) . Pire od brokule i fantastična pita sa brokulom su me skroz osvojili i vjerujem da ću ih ubrzo isprobati. Pita je posebno primamnjiva. 

Od moje brokule, zapravo od moje 3 brokule :) ja sam  odlučila napraviti  jednu odličnu juhu i isto tako  jednu odličnu i zanimljivu salatu koje sam našla kod dragog Miroslava sa bloga Iz moje kuhinjice. 
Iz Miroslavove kuhinjice izlaze divna jela i divne slastice, svaki novi post na njegovom blogu  ima moju punu pažnju, a Miroslav kao profesionalac u kulinarstvu sa nama dijeli svoje znanje o namirnicama, najboljem načinu pripreme kao i odlične recepte. Ujedno, ovih dana je kod Miroslava u tijeku darivanje sa jako lijepom i vrijednom nagradom. 

Posna čorba od brokule čiji recept možete naći ovdje privukla me zato što ovo nije jedna od onih klasičnih krem juha u koje obično dodamo vrhnje ili mlijeko, već juha puna i prepuna pravog okusa brokule, a maslinovo ulje koje se ovdje koristi joj je idealan dodatak za potpuno uživanje u ovom okusu. 



Juhu sam napravila točno po receptu i još na kraju dodatno umješala 2 žlice maslinovog ulja. 
Fantastična je ! 



Nakon juhe lagani obrok koji sam našla u Salati od piletine, brokole i paradajza, recept je ovdje. 
Sve što volim je u ovoj salati, začinjena piletina, brokula, rajčice koje je osvježavaju, a preljev mi se tek posebno svidio (kod mene bez listova estragona koje nisam imala) 






A zatim ćemo se počastiti i mojim košaricama. I u njima je sve što volim :) 
Raženo brašno sam doslovno nedavno otkrila u svome okusu i od njega sada skoro sve što se može radim pa sam odlučila upotrijebiti ga i za ove košarice. Ostale sastojke sam imala u frižideru , procijenila da bi se dobro slagali sa brokulom i u ovoj kombinaciji i tako su nastale punjene košarice. 

Shitake gljive sam dobila na poklon od moje drage S.iz Beča pa sam ih odlučila isprobati i ovdje smjestiti. Prvi put sam ih probala i svidjele su mi se, a i ostalo ih je još dovoljno da ih na još koji način pripremim. 
Umjesto ovih gljiva u ovom receptu se mogu koristiti bilo koje druge gljive po želji. 



Ražene košarice punjene brokulom, shitake gljivama i svježim sirom
Radila sam ih u kalupu za muffine i za 6 košarica/kalupića trebati će: 

Za tijesto : 
- 150 g raženog brašna
- 1/2 žličice soli 
- 70 g maslaca 
- 2-3 žlice hladne vode 

- Brašno i sol pomiješati, maslac narezati na listiće i dodati brašnu. 
- Prstima utrljavati maslac u brašno dok se ne dobije mrvičasto tijesto 
- Dodati vodu i umjesiti tijesto te ga staviti u plastičnu foliju oko 45 minuta u frižider 

Za nadjev: 
- 200 g cvjetova brokule 
- 100 g svježeg sira 
- 1 jaje 
- 1 šaka sušenih shitake gljiva 
- 1/2 glavice luka 
- 2 žlice maslinovog ulja 
- sol, papar, mljeveni muškatni oraščić 

- Cvjetove brokule lagano skuhati, kada prokuhaju još oko 5 minuta. Ocijediti ih od vode, prohladiti ih i usitniti (ja sam ih u cjediljki dodatno nasjeckala nožem)
- Luk nasjeckati, zagrijati maslinovo ulje i lagano ga prepržiti. Gljive dodati na luk i sve zajedno pržiti dok gljive ne omekšaju i ne počmu tamniti 
- Svježi sir i jaje sjediniti i dobro ih umješati. 
- U posudu staviti ocjeđenu i usitnjenu brokulu, svježi sir sa jajem i gljive sa lukom. Sve lagano umješati, da se sjedini ali da se ne pretvori u kašu. Začiniti sa soli, paprom i muškatnim oraščićem (muškatni oraščić ne treba štediti jer se jako lijepo slaže u ovoj kombinaciji) 
Do punjenja košarica nadjev staviti u frižider. 

- Tijesto podijeliti na 6 dijelova, svaki razvaljati i sa njima obložiti namašćene i pobrašnjene kalupe za muffine. Tamo gdje tijesto malo pukne jednostavno ga "zakrpati" drugim komadićem tijesta. 
- Svaku košaricu napuniti nadjevom do vrha. 
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i peći oko 20-30 minuta. 

Kada je gotovo izvaditi iz pećnice, ostaviti da se prohladi i košarice će jednostavno izaći iz kalupa. 




Tijesto košarica je dosta nježno i prhko, ali mene je u cijeloj kombinaciji ipak najviše dojmio spoj raženog brašna i ove kombinacije punjenja. Ovo mi se baš svidjelo ! 



Uživajte i vi u kraljici zdravlja ! 
I ne zaboravite svoj tanjur brokule, ako ne češće a onda  barem jednom tjedno ! :)  







Broj komentara: 20:

  1. O, da, da, brokula zaista je povrtna kraljica i ja ju obožavam. Čak mi je najbolja u najjednostavnijim jelima, poput ovakve juhe kakvu si ti radila (i ja volim kad je gusta), ili jednostavno kuhana, posoljena i prelivena maslinovim uljem.
    Ove tvoje košarice isto jako fino izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Tamara ! Drago mi je da ti se sviđa ovaj izbor recepata i hvala za košarice. Posebno mi je drago što si i ti obožavatelj brokule.

      Izbriši
  2. Obožavam brokulu i prijedlozi su ti odlični!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Jako mi je drago da i ti voliš brokulu i da ti se ovi prijedlozi sviđaju !

      Izbriši
  3. Evo jos jednog ljubitelja brokule. :)
    Odlicna povrcka! Ovde je ima ali nije trenutno bas jeftina, izadje oko 2 evra za kg. Ima i smrznutih ali to nesto izbegavam, najvise iz razloga sto se to po marketima odmrzava i zamrzava pa nemam bas poverenja u kvalitet.

    Izbarala si odlican receptic, a sve ti je fino. :) Ove korpice su izuzetno dekorativne.

    Ja sam kod Miroslava izabrala borsc, samo jos nikako da ga spremim pa da udjem u trku sa vama. :)))

    Ne znam da li sam ti vec rekla, ali super ti je novi izgled bloga.

    OdgovoriIzbriši
  4. Citajuci razmisljala sam imam li brokulu da isprobam ovu divnu juhu. Predivan post sve tako lijepo prezentovano.

    OdgovoriIzbriši
  5. Brokula je i meni omiljena namirnica, ja je spremam na pari i samo je prelijem sa maslinovim uljem i malo belog luka, obožavam to, mogla bih samo na tome da živim ;)
    Osim mlađe ćerke u kući je baš i ne mirišu mnogo, ali podvaliću ja njima hehe... zamaskiraću je pa neće ni znati da šta je ;)))

    Hvala ti što si nas počastila sa ovom kraljicom zdravlja, oduševljena sam fotkama i spremljenim menijem.

    Ove korpice su preslatke i mogla bi sa njima da počastim moje mrzoljupce brokule, neće ni znati šta je u njima ;)

    Poljubac mila :)))

    P.S. blog ti je presladak, jako mi se dopada!

    OdgovoriIzbriši
  6. Obozavam brokoli...u svim oblicima! Odlican post!

    OdgovoriIzbriši
  7. KOšarice sa gljivama su mi predobre!! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Branka prekrasan post,zavidim ti kako voliš brokulu,ja iskreno moram samu sebe tjerati da ju češće pripremam,ova salata sa piletinom,rajčicom i brokulom mi je genijalna,bit će isprobana,i sve ostalo je vjerujem preukusno:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Uh, draga moja! Prekrasan post o brokuli koju i ja volim. Ali, moji i nisu baš ljubitelji što meni i ne smeta puno pa ju ja za sebe priredim. Ali, primjetila sam da me napuhva:)
    Prekrasni recepti i pravo ad ti kažem za svaki ima mjesta i kod mene.

    OdgovoriIzbriši
  10. Divnoo, koliko lepih ideja na jednom mestu i sve mi se svidja, kod nas brokula nije bas tako cesto na meniju, izgleda da spada u "retke" vrste pa se obradujem kada je nadjem... a hvala ti puno i na linku, nadam se da ce ti dopasti pitica.:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlicni recepti na varijaciju brokula...Ja je volim, cak i onako samo kuhanu u pari.

    OdgovoriIzbriši
  12. Brokoli obožavam, sve što si napravila izgleda fantastično!

    OdgovoriIzbriši
  13. izgleda da ovdje jedino ja ne volim brokulu, ali to ne znači da je ne jedem, pokušavam je kombinirati sa drugim povrćem, dopadaju mi se košarice, ali i sve ostalo je odlično

    OdgovoriIzbriši
  14. Divno, još novih ideja za spremanje brokule. Posebno mi se sviđa ona salata, idealno za ručak na poslu ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Divno, sve je stvarno izvrsno. Ove korpice su mi ipak favorit.

    OdgovoriIzbriši
  16. I mi jako volimo brokoli. Uglavnom ga jedemo blansiranog uz neki lagani sos, a u poslednje vreme smo otkrili jos jedan fin nacin pripreme (bice recept :)). Ovo sto si ti spremila je sve bas super, a posebno me odusevljavaju kosarice! Predivno!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  17. O da, brokula je definitivno jedno od naših najomiljenijih povrća. Ukusna je, zdrava i jako raznovrsa, št si ti i pokazala ovim današnjim receptima. Sjajno Branka! Juha mi se posebno sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  18. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši