nedjelja, 19. veljače 2012.

Marmelada od naranče i limuna sa cimetom

Ovo je jedna jednostavna , a jako mirisna i ukusna marmelada, za ljubitelje cimeta naravno :)

Ali prije nego što krenemo na marmeladu primjetiti ćemo da je blog konačno dobio "novo ruho". :):) . Nakon nešto više od dvije godine, nakon muka sa tehničkim pogreškama u zadnje vrijeme, k tome još u ovo , zimsko i pomalo tmurno vrijeme, moja želja za ovakvim osvježenjem je bila sve veća i veća. I evo ga, konačno je realizirana !  

Iako na blogu nisu samo recepti za marmelade od njih je ipak nekako sve krenulo, one su prva kulinarska ljubav i inspiracija, stoga su i ovdje ostale kao tema. Osim slika, tu je i kratki video ispod slike profila, "uhvatite" minuticu vremena  i povirite kako se slažu Beethoven i marmelada :)
Hvala dragom prijatelju I. koji je nakon što je isprobao marmeladice dobio inspiraciju i sve ovo fotkao , snimio, i na kraju mi ustupio. Zaslužilo je da se nađe ravno na naslovnici ! :)

Nadalje, ipak ostajemo kod mojih slika koje nisu ovako lijepe i savršene, ali......., trudim se napredovati.

I .........kada je sve već krenulo u pravcu marmelade, današnje "novo ruho" ćemo obilježiti isto tako, sa marmeladom. Inspiraciju za ovu današnju dobila sam na godišnjem odmoru u Dbk. Domaće naranče i limuni gdje god se okrenem, vrijeme je tada bilo prekrasno, sunčano, hodam oko zgrade, hodam po gradu a skoro u svakom Dubrovačkom vrtu raste stablo naranče ili limuna. Pogledate li lijevo ili desno, ......, pogledate li u zrak, .... pogled se na njima zaustavlja.





Volim citruse, posebno ih volim zimi, uostalom to i je njihova sezona. A onda ih još i više volim kada su domaći, kada možda ne izgledaju "kao nacrtani", ali kora im miriše, puni su soka, a okus i aroma je baš ona prava. U  Dbk smo dobili na poklon nekoliko kilograma domaćih naranči i limuna. Stavila sam ih na balkon, vani sunce, a i oni svojim bojama donose sunce u kuću.



Naranče su nam bile toliko dobre da smo ih baš navalili jesti i ja sam morala doslovno sakriti u kofer nekoliko komada da ih ovdje donesem :). Limuni su tek bili posebno oduševljenje, veliki, žuti, sočni, ....., sok, korica, pa u čaj, u kolač, ...., hrpica se brzo smanjivala.



Srećom, marmeladu sam napravila na vrijeme, dok je još bilo dovoljno "materijala". No, obzirom na to kojom brzinom je ta prva napravljena pojedena, bilo je materijala, ali nije na kraju bilo dovoljno "marmelade" :). Pa sam je i ponovila.

Marmeladu od naranči sam do sada već radila u više kombinacija, u svakoj je volim. Dodatak limuna je uvijek poželjan, a pridodati im cimet bila je ideja moje mame. Meni, obožavatelju cimeta nije trebala dva puta reći. Možda i nije nešto super kreativna, možda je već i viđena, ....., ali neka je, moram reći da je toliko mirisna i fina da sam uvjerena da ću ovu marmeladu raditi opet i opet i....... :)




 

Napravila sam je ovako:

- 8 kom naranči
- 2 kom limuna
- 750 g šećera
- 2 vrećice vanilin šećera
- 1 žlica (puna, ali ne prepuna) cimeta u prahu
- 2/3 do 1 vrećica želina + 2-3 žličice šećera (ja sam stavila 2/3 sadržaja vrećice)

- 6 naranči oguliti, odstraniti od bijelih kožica i meso naranče nasjeckati na komadiće. (može se i sve usitniti u blenderu/sjeckalici, što je sigurno brže i lakše, ali tada ostaje dio bijelih kožica pa ja radije uzmem vremena , svaki šniticu ogulim i meso nasjeckam)
Sok naranče koji ostaje prilikom sjeckanja obavezno sačuvati zajedno sa komadićima
- 1 limun također oguliti , odstraniti od bijelih kožica i meso limuna nasjeckati na komadiće
- 2 naranče i 1 limun iscijediti u sok
- Komadiće mesa naranči i limuna staviti u posudu za kuhanje, dodati sok naranči i limuna, dodati šećer i vanilin šećer i sve dobro umješati.
- Kuhati na jačoj vatri uz povremeno mješanje dok ne uzavri.
- Kada uzavri smanjiti vatru te na srednjoj vatri kuhati još oko 10 minuta uz stalno mješanje.
- Zatim dodati cimet, dobro ga umješati i uz stalno mješanje kuhati još oko 5 minuta
- Želin pomješati sa 2-3 žličice šećera i polako ga dodavati u smjesu uz stalno mješanje, kuhati još oko 3 minute.
Marmelada je gotova, razliti je u čiste i zagrijane staklenke.
Dobro zatvoriti i okrenuti ih na poklopac, neka tako stoje 10 minuta, a zatim ih vratiti na pravu stranu i čekati da se ohladi.

Kada sam konačno dočekala da se ohladi, barem toliko da je mogu probati :), otvorim , a ono......, mirišeeee..... :)



I naravno, za okus i jesam i nisam mjerodavna. Nisam jer jako volim cimet, a posebno ga volim kada je u kombinaciji sa cistrusima i meni je to odlično.


No,  ono što stvarno čini okus ove marmelade je naranča prije svega, zatim i cimet koji se osjeti dovoljno, ali ne previše tako da mislite da je tu samo cimet. Slatko i kiselo, pomalo i oporo podebljano notom cimeta.




 Uživajte zajedno sa mnom, između ostaloga i u ovom "komadiću sunca"  :)



43 komentara:

  1. Branka, vidim novo ruho bloga, sviđa mi se a i pogledala sam video klip,Betovenu bi se sigurno dopale tvoje fenomenalne marmelade. Lep post, lepa marmelada od narandže i limuna, ma ... sve je lepo kod tebe!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Zora, drago mije da ti se sviđa i marmelada i novi izgled bloga. Ne znam da li bi i Beethoven volio moje marmelade,ali ja njegovu glazbu volim , drago mi je da ti se i video sviđa !

      Izbriši
  2. Moje najdraze arome spojene u jednu cjelinu...prekrasno!
    Dopada mi se tvoj novi imidz ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Jasna, drago mi je da ti se sviđa novi imidž :) i da je ova marmelada po tvome ukusu.

      Izbriši
  3. Oduševila si me i ovoga puta kako novim ruhom, pregledno, uredno i vrlo lijepo, tako i ovom marmeladom koja je stvarno kombinacija najljepših mirisa!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno Snježo ! Drago mi je da ti se ove novosti sviđaju kao i da ti se sviđa marmelada, zbilja je puna mirisa !

      Izbriši
  4. E meni će se ovo sigurno sviditi, obožavam cimet :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marina hvala ti ! Voliš li cimet onda je ovo nešto za tebe .

      Izbriši
  5. prekrasna marmelada, baš po mom guštu jer i ja obožavam citruse, miriši mi do ovdje :) :). Ovu zimu sam i ja napravila jednu sa narančama i limunom, bila je malo gorka ali meni se baš svidjela! morat ću staviti recept :)
    p.s.: novi izgled bloga je prekrasan!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nevena, drago mi je da ti se sviđa novi izgled bloga, a i da dijelimo ljubav prema citrusnim marmeladama. Nadam se da ćeš staviti i tvoj recept, veselim se !

      Izbriši
  6. Uza sve one fine marmelade, nisam ni sumnjala da ćeš nam ponuditi jednu ovako mirisnu. Drago mi je da su riješene tehničke poteškoće i jako mi se sviđa novi izgled bloga.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Drago mi je da ti se sviđa novi izgled bloga i hvala puno na lijepim riječima za marmelade !

      Izbriši
  7. Uf, divne marmelade! A sviđa mi se i nova opracva bloga, volim ovako jednostavne i čiste stvari.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Veseli me da ti se marmelada sviđa kao i nova opravica, i meni se više sviđa ova jednostavnija i čišća verzija !

      Izbriši
  8. Ajme Branka, odakle da krenem... Novi izgled- predivno. Marmelade-predivno. Ona zadnja slika s morem u pozadnini-savršeno!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Jako mi je drago da ti se sve sviđa, a zadnja slika je i moj favorit :)

      Izbriši
  9. Blog je bukvalno procvetao!
    Samo cu reci-blago vama na domacim narandzama i limunima:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na komplimentu za blog, jako mi je drago da je ovaj novi izgled ostavio takav dojam. Slažem se za domaće naranče i limune :)

      Izbriši
  10. Zadnja fotkica mi je fenomenalna a i novi blog je po meni čak i ljepši nego prethodni.
    A ova marmelada me sve više i više privlači a pogotovo što volim cimet.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! I meni je ovaj novi izgled puno draži od prošloga, a zadnja fotkica mi je također favorit :). Voliš li cimet marmelada će ti se sigurno svidjeti.

      Izbriši
  11. Branka blog je savršeno osvježen,a sa ovom marmeladom tako bih se rado posladila..još jednom sve pohvale,predivno izgleda sve:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Nely, jako mi je drago da ti se sviđa i ova marmelada i novi izgled bloga !

      Izbriši
  12. Uh da je meni tvoja marmelada, opet jedna prekrasna! Jako mi je drago zbog ovog novog ruha, krasno izgleda blog!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Tamara, drago mi je da ti se sviđa izmjenjeni blog i hvala na lijepim riječima za marmeladu !

      Izbriši
  13. Branka, novi izgled bloga me bas odusevio! Mnogo lepse izgleda i svezije!!! Bravo!
    I ova marmelada je sjajna. Bas me zanima kombinacija citrusa i cimeta. Mi smo ove godine kupili sadnicu limete. Nadam se da cu docekati i neki plod... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se sviđa novi izgled bloga. Hvala ti ! I za marmeladu, vjeruj mi da se okusi citrusa i cimeta odlično slažu i u ovom izdanju. Super za limetu, biti će i plodova, jako lijepo ćeš ih moći iskoristiti.

      Izbriši
  14. Baš sam planirala neku sličnu kombinaciju smućkati. Već smo pojeli sve džemove koje smo napravili ove sezone, dio smo i podijelili i sad treba ponovo zavrnuti rukave. Sigurno ću probati jer obožavam cimet i agrume u kombinaciji. Blog izgleda svježe, lagano i jako lijepo. Video ne mogu sada pogledati jer mi je na poslu veza užasno spora, a i nemam zvučnike, ali hoću prvom prilikom. Sve u svemu, bravo za sve Branka!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Monika hvala ti ! veseli me da ti se sviđa novi izgled bloga , kao i ova marmelada. Ako voliš kombinaciju agruma i cimeta isplati se probati je, ako se odučiš nadam se da ćeš biti zadovoljna !

      Izbriši
  15. Waaaaaau, kakav divan dizajn, kako ti je dobar blog, fantastičan je. Naj bolje mi je ono pisanje s marmeladom, luda ideja. Marmelada vrhunska, tu se nema šta pričat, nego ju treba hitno napravit dok još ima domaćih plodova.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Dunja ! Jako mi je drago da ti se sviđa novi izgled bloga, a natpis sa marmeladom je i moj favorit ! :). Hvala za marmeladu, budeš li je isprobala nadam se da će ti se sviđati !

      Izbriši
  16. Draga Branka, kod tebe volim tvoje intuiciju, darovitost, maštanje i ove marmelade! One predstavljaju sve nabrojeno zatvoreno u jednoj bočici. Kako predivno! Novi blog mi se jaaaako sviđa, totalno novo ruho, osvježavajuće :)
    Marmelada, još od domaćih naranči - nemam riječi! Tko nije probao domaće naranče, ne zna šta propušta! Ovo je definitivno recept za zapamtiti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maja hvala ti na lijepim riječima i na komplimentima za novi izgled bloga i za marmeladu ! Veseli me da ti se sviđa ! I slažem se sa ovim za domaće naranče, uistinu su posebne !

      Izbriši
  17. Passei para uma visitinha.
    Geléia de laranja, limão e canela...
    Receita deliciosa e perfumada.
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasil.✿•˚。
    ° 。✿ °° 。
    ♪♫

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thanks for visiting and for the compliments !!
      Kisses!

      Izbriši
  18. Vau ovo je definitivno dobrakombinacija. Obožavam cimet a takođe i slatka i marmelade. Pravila sam od raznog voća ali jošnisam od citrusa. Ovo probam odmah!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vesna na posjeti i drago mi je da ti se ova marmelada sviđa ! Nadam se da ćeš biti zadovoljna ako je isprobaš !

      Izbriši
  19. Branka, predivan je novi dizajn bologa
    ja sam radila marmeladu od naranči, ali bez ovih ostalih dodataka, svakako ću isprobati i u ovoj kombinaciji jer cimet je i meni veoma drag u svim jelima

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nina hvala ti, drago mi je da ti se sviđa novi dizajn bloga, a biti će mi drago da isprobaš i ovu marmeladu !

      Izbriši
  20. Prekrasno! Ja cimet stavljam skoro svuda....ova marmelada zvuči božanstveno :)!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se sviđa kao i da dijelimo ljubav prema cimetu :)

      Izbriši
  21. Draga branka ja kao muskarac moram reci da sve ovo divno zvuci i odmah cu probati

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ivan, hvala na posjeti na blog. Drago mi je da si ovdje kao i da ti se sviđa. Isprobaš li bilo što biti će mi drago i nadam se da će ti se svidjeti. Hvala !

      Izbriši
  22. weeee koje marmeladee :) pa ovo je pravo malo otkrice za mene! jedva ih cekam krenuti isprobavati... super!

    OdgovoriIzbriši