četvrtak, 14. srpnja 2011.

Pečene breskve u ljuto-slatko-kiselom umaku

Vrućina još traje i od najavljene kiše nema ništa. Iako mi vrućina inače ne smeta sada bi već jedan pravi ljetni pljusak dobro došao. A kada god ljeti padne kiša ja se odmah sjetim Cesarićeve "Voćke poslije kiše" i ta mala voćka poslije kiše meni je breskva. Lijepo uvijek zamislim crveno-žuto-narančastu breskvu na grani opjevanog stabla, kako je puna kapi pa ih njiše. Nekako mi ta breskva ovdje baš pripada.

Da li je Cesarić kada je pisao pjesmu mislio na breskvu ne znam, ali ja na breskve često mislim i često ih jedem, i volim ih. One su mi pravo ljetno voće i rado pamtim breskve moga djetinjstva, one velike, sočne, kojima se miris nadaleko osjećao i koje su bile ukusne, prave breskve. Danas malo ima takvih, odnosno one koje su meni dostupne više nisu takve. Ipak, ja ih i dalje volim.

Osim što ih volim pojesti svježe i u bilo kojem kolaču ili sličnoj slastici, volim ih i pospremiti u moje omiljene marmeladice. Prošlo ljeto sam radila marmelade od bresaka : ovdje su recepti:
A tu je također i Dajanin neodoljivi Pekmez od bijelih bresaka sa ruzmarinom

Osim pripravaka od bresaka u slatkoj verziji ovaj put odlučila sam ih pripremiti i u ljuto-slatko-kiseloj verziji.
Primjetila sam da mi sve više odgovaraju ovakvi umaci i da ih sve češće tražim uz neka mesna jela. Bilo o kojoj vrsti mesa da se radi meni se sviđa kada je posluženo u neki od ovakvih umaka ili bilo kojoj varijanti voća uz meso. Nakon što sam apsolvirala jabuke i brusnice u tim kombinacijama došlo je vrijeme i za breskve.




Ovaj umak me definitivno privukao na prvi pogled, odnosno na prvo čitanje recepta. Prvo, pečene breskve. Pečeno voće volim , nekako mi uvijek ima neki bogatiji okus, breskve posebno. Zatim svi ti dodaci koji mi se sviđaju, i na kraju cijela kombinacija mi se činila baš dobra. Nije preostalo nego isprobati  ovaj umak ili dodatak jelu , prateći recept uz neke moje male izmjene,  napravila sam ovako:

Pečene breskve u ljuto-slatko-kiselom umaku

- 1 kg bresaka
- 1 glavica crvenog luka
- 1 češanj češnjaka (ja sam ga izostavila, ali vjerujem da fino daje na okusu)
- 180 g šećera
- 200 ml jabučnog octa
- 2 štapića cimeta
- 1/2 žličice mljevenog đumbira

- Pećnicu zagrijati na 210 stupnjeva
- Breskve oguliti i narezati na četvrtine
- Pripremiti vatrostalnu zdjelu ili dublji pleh za pečenje i prkriti ga papirom za pečenje
- Četvrtine breskvi poslagati na papir za pečenje i peći u pećnici oko 30 minuta - breskve će pustiti dosta soka, i pred kraj će lijepo mirisati. Pečene su kada im se uhvati lijepa smeđkasta korica.
- Pečene breskve prebaciti u posudu za kuhanje (zajedno sa sokom) i malo ih usitniti vilicom
- Luk i češnjak sitno nasjeckati i dodati breskvama
- Dodati i šećer, ocat, štapiće cimeta i đumbir. Sve dobro umješati
- Kuhati na jačoj vatri dok uzavre , zatim smanjiti vatru i kuhati oko 45 minuta do 1 sat.
- Tijekom kuhanja mješati jer se pomalo lijepi na dno.
- Smjesa će se ubrzo početi zgušnjavati i postajati kao da je ljepljiva (koristite li drvenu kuhaču ostajati će na kuhači)
- Kada se sasvim zgusnulo , umak je gotov.
- Napuniti umakom čiste i zagrijane staklenke. Štapiće cimeta možete odstraniti, a ja sam ostavila jedan u staklenki jer jako volim taj miris i okus pa mi ne smeta da bude intenzivniji.
- Staklenke zatvoriti , okrenuti na poklopac, neka tako stoje 5 minuta.
- Vratiti ih na pravu stranu, ohladiti i ......., isprobavanje :)



Umak je ispunio moja očekivanja i već sam ga degustirala uz pečenu piletinu.
Okus je sukladan sastojicima, sve ali baš sve se podjednako osjeti, od luka, octa, ...., do đumbira.
Pravi ljuto-slatko-kiseli umak u kojemu su se breskvice odlično snašle  :)

Od ove količine dobila sam 2*250 ml umaka.




Broj komentara: 18:

  1. draga Branka, ovo je upravo odlično! Breskve inače obožavam i to najviše svježe, onako direkt u ruku :) Volim i velike i one manje-kod nas su to domaće malene breskvice tzv. vinogradarske breskvice- i nektarine, sve :)) U posljednjih nekoliko godina i sama sve više konzumiram ovakve umake, ovo bi bio nešto kao chutney od breskve, odličan ti je recept i mogu misliti kako super ide uz piletinu! Nema dugo sam u Pragu probala umak od brusnica uz goveđi odrezak, oduševila sam se. Doma ga još nikada nisam radila, ali morat ću. Radila sam nešto slično s jabukama tako da znam da je ovo fenomenalno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Volim breskve u bilo kom obliku, ali ti ovaj slatko-kiselo-ljuti recept kradem jer je neobican i mislim da odlicno ide uz neko peceno meso.

    OdgovoriIzbriši
  3. Chutney ili relish, nikada ne znam razliku, ali i meni se svidja uz pecenje nesto tako! Pa i nas ajvar je neka vrsta chutney-a! Bas dobra ideja sa pecenim breskvama, sigurno im da je sasvim novu aromu.

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivno predivno! Bas mi se svidja :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Moram priznati da me baš privlače ovakve kombinacije a ova tvoja je divna.

    OdgovoriIzbriši
  6. Bas sjajno zvuci! Moram ovo da probam! Stvarno imas fenomenalne ideje! Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlicna ideja.Ovo ja pravim.Ovde su takve vrste vrlo popularne.treba malo vremena navici se na slatko slano ili ljuto u jednoj kombinaciji ali kad se naviknes ..uzivas;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Iako izgleda super, nisam tip za ljuto/slatko/kisele kombinacije. Više volim samo jedan od navedenih okusa. Moram pogledati linkove na ostale marmelade pa možda vinogradarske utrošim u nešto od toga.

    OdgovoriIzbriši
  9. Mmm, Branka ovaj umak jako jako dobro zvuči,to bi bilo kao chutney od breskve! Divno!

    OdgovoriIzbriši
  10. Branka, super su mi svi tvoji recepti, ali moram ti priznati da si me ovom kombinacijom doslovno očarala :)
    I ja sam ljubitelj bresaka, pogotovo onih domaćih! Izgleda da si i ti svoju voćku poslije kiše opjevala upravo svojim radom. Divota :D

    OdgovoriIzbriši
  11. Branka ovo je fantastičan recept,ovo je stvarno nešto meni novo,i jako bih voljela to probati jer breskve malo reći volim ,obožavam u svim varijacijama,ovo mi je nešto posebno zanimljivo...veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  12. Ove varijante kiselo-slatkih stvari na blogovima su mi super i treba da ima više takvih recepata. Obično se ljudi malo namršte prvi put, ali onda traže još i uvek pitaju da li ima onog sosa od prošlog puta. Samo je stvar navike.

    OdgovoriIzbriši
  13. Breskvice obozavam, a ovo je fantastisan receptic, i rado bih probala. Najvise volim sirove breskve, fino rashladjene i socne, uh... da ih nema trabalo bi ih izmisliti.
    Redovno radim catni od kajsija ali ovo je bas-bas finoooo!

    OdgovoriIzbriši
  14. Breskve volim u svakom obliku, a ovaj recept za pečene breskve u ljuto-slatko-kiselom umaku mi zvuči predobro!!! Ovo se mora isprobati! Fantastično!

    OdgovoriIzbriši
  15. Zvuci zanimljivo,definitivno treba isprobati!

    OdgovoriIzbriši
  16. Pozdrav Branka, kao i obicno super marmelade...

    OdgovoriIzbriši
  17. Hvala vam svima na komentarima !
    Jako mi je drago da vam se ovako pospremljene breskve sviđaju :)
    Ja sam mislila da će mi ova teglica nešto dulje potrajati, ali kako je ovo definitivno odlično već se pojela pa se spremam napraviti još malo da imam i kada zahladi i više ne bude bresaka za raditi ovakve umake.
    Ako se netko odluči na isprobavanje nadam se da ćete biti zadovoljni :)

    OdgovoriIzbriši