ponedjeljak, 30. svibnja 2011.

Kuvarijacije - Rolat od spanaća

U ovomjesečnom krugu blog-igrice Kuvarijacije isprobali smo recept drage Jelene sa bloga Foodfortought - Rolat od spanaća.

Kada sam kod Jelene vidjela ovaj rolat znala sam da ću ga neovisno bude li dio blog-igrice ili ne jednom napraviti jer osim što mi rolat odlično izgleda jako mi se sviđaju i sastojci. Jednostavni a ukusni, zeleno tijesto sa špinatom u cijeloj kombinaciji ukusno i efektno.
Ovako, sada ga evo u igrici i sada sam ga i napravila. Rad na njemu me veselio, osim što sam bila malo bojažljiva po pitanju toga kako ću ga zarolati bez da mi se raspadne (ovo je nakon Laninog kesten-rolata moj drugi rolat u životu :) ). A gledajući ružice od šunke mislila sam da će moj rolat ostati bez tih ružica. No, malo po malo, slijedila sam recept i sve ispoštovala. Pa i "ružice" :)

Jelena je izvrsno objasnila recept, doslovno "u riječi i slici" , a moj rad na rolatu išao je ovako:

ROLAT
- 4 žumanca
- 180ml kisele pavlake 20%mm
- prašak za pecivo
- 1 kašičica soli
- 5 punih kašika brašna
- 400g svežeg spanaća
- 4 belanca

FIL
- 450g fete
- 400g krem sira, sremskog, rikote (koristila sam svježi posni sir)
- 400g šampinjona
- 200g Praške šunke (ja sam stavila kuhanu šunku)

PREMAZ
- nekoliko punih kašika odvađenih od fete i krem sira

DEKORACIJA
- 30g rendang Edamera, Gaude...(ja sam koristila sir Tilzit)
- 50g traka Praške šunke (kod mene kuhana šunka)

Obzirom da nisam imala neko veće društvo kojemu bih poslužila rolat odlučila sam se da idem na pola količine.
Potrebne namirnice sam izvagala , pripremila i krenula sa izradom.  

1. očistiti, oprati i ocediti spanać, pa ga tako mokrog spustiti u šerpu i pustiti ga da splasne uz povremeno mešanje; dobro ga ocedite i ostavite ga da se ohladi; uzmite ga u šake i ponovo ga dobro ocedite, pa ga iseckajte; ključ recepta za testo je u dobro oceđenom spanaću, jer ako ima vode testo će biti gnjecavo

Špinat sam očistila, oprala, skuhala i stavila ga u cjediljku.Nakon što se ohladio dodatno sam ga cijedila rukama i držala se Jelenine upute da ga što bolje iscjedim (imala sam osjećaj da ću mu "dušu" iscijediti :) ). Zatim sam ga usitnila sjeckanjem.

2. umutiti žumanca, pavlaku, prašak za pecivo, so i spanać, pa dodati čvrsto ulupan šam od belanaca i lagano ga umešati; dodati brašno

Umutila sam žumanca i pavlaku, ručno , vilicom. Kasnije sam tek vidjela na Jeleninim slikama da je koristila mikser, ali i ovako se dobro umutilo. Dodala sam ostale sastojke kako piše i tijesto je tu.

3. pleh od rerne (32x36cm) obložiti papirom za pečenje, pa sipati testo u pleh i peći na 180 stepeni oko 15 do 20 minuta

Obzirom na pola količine mislila sam ga prvo raditi u manjem plehu, međutim onda ga sigurno ne bih mogla dobro zarolati pa sam se odlučila na pleh od pećnice i da mi tijesto bude tanje. Tijestom koje sam dobila popunila sam cca 3/4 pleha od pećnice. Nije bilo problema sa razlijevanjem, kako sam ga formirala tako je i ostalo. Pekla sam na 180 stupnjeva i bilo je dovoljno 15 minuta.

4. na mokru i dobro oceđenu krpu prevrnuti vrelo pečeno testo, skinuti papir, pa polako urolati testo po dužoj stranici i ostaviti ga tako da smekša i da se ohladi onako uvijen i zamotan u mokroj krpi; ako se desi da se testo teže odvaja od papira, to znači da spanać niste lepo ocedili, samo testo vratite sa papirom u rernu i uključite oko 10 minuta donji grejač da radi na 180 stepeni

Tijesto sam prebacila na mokru krpu i bez problema skinula papir za pečenje , urolala i ostavila da se hladi.

5. listiće šampinjona propržiti, posoliti, dobro ocediti od viška tečnosti i ohladiti; fetu i krem sir umutiti mikserom i odvaditi oko 5 punih kašika za premazivanje rolata

Ovaj dio sam napravila točno ovako kako piše. Kod šampinjona nisam imala viška tekućine, a malo sam ih više popržila jer takve volim.

6. otvoriti rolat, okrenuti ga širom stranom ka vama, namazati dve trećine rolata sirom a gornju trećinu nešto tanje; staviti šampinjone i šunku, ali progresivno sve manje sastojaka kako idete ka vrhu testa; rolat uviti i položiti ga na poslužavnik; dok rolujete lepo ga pritiskajte da se fil ujednačeno rasporedi, da ne bude rupa; kraj rolata okrenite da leži na tacni

Zarolano tijesto se u međuvremenu ohladilo, otvorila sam ga i rasporedila filu prema uputama.
Krenulo je zarolavanje i obzirom da sam imala tanje tijesto, a fila dosta bogata, a ja možda i nisam tako spretna, počeli su problemi i rolat mi je , hm, popucao na nekoliko mjesta. Srećom, tu je slijedeći korak da spasi stvar :)

7. premazati sirom, ukrasiti ružicama i posuti rendanim kačkavaljem

Obzirom da mi je rolat popucao znala sam da će mi trebati nešto više sira za premaz pa sam odmah dodala još svježeg sira i sjedinila ga sa već pripremljenom smjesom. Rolat sam malo obilatije premazala, i nitko ne bi rekao da je do maloprije bio u problemčićima :) 

A zatim je krenulo savijanje ružica. Savijala sam šunkicu i pokušala to formirati najbolje što sam znala, i evo ispalo je nekako :)
Nakon što sam smjestila "ružice" posula sam naribanim sirom. 






I njamiiiii......., navalila na rolat :)
Nisam imala strpljenja čekati da malo odstoji i sve skupa se lijepo spoji već sam odmah odrezala jedan komad za probu. 



Tijesto rolata mi se jako sviđa ! 
Nadjev je sa sastojcima po mome ukusu i tu nisam imala dvojbe da li će mi se sviđati, sviđa mi se. Ono što bih drugi put promjenila je količina sira. Već kada sam vidjela količine učinilo mi se da ga je puno, a i u okusu mi je dosta prevladavao. Stoga ću drugi put jednostavno smanjiti sir u nadjevu. 
I nadalje ću uživati u ovom rolatu, u to nema sumnje. 
Mislim, bez obzira na ovo sa sirom moram reći da sam ga sama pojela :)
Jedan komad odmah, ostatak u frižider. Sutra dan pola u kutijicu za ručak i taj dan sam živjela na ovom rolatu. Isto sam napravila i dan kasnije.


Jelena, hvala ti na ovom super receptu ! 






Broj komentara: 19:

  1. Ajme!!! Pa isti ti je, i fotka je ista! Svaka cast, sada pet imam apetit:)!

    melrose(ne mogu se ulogirati...)

    OdgovoriIzbriši
  2. Joj, pa ti si napravila savršeno istu, čak i cvjetiće, ma sjajno. Predivna ti je.

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasno izgleda Branka, sve pohvale!
    Ugodan novi tjedan:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Vi ste kao i ja, sve prepolovite:) Mada sam ja obaj rolat radila celu meru i trajao nam je danima.
    Sve u svemu, dobar recept!

    OdgovoriIzbriši
  5. I ružice su tu. Bravo Branka. Kad se jednomnvučeš na ružice onda ih svuda stavljaš. Ja sa njom dekorišem i mimozu i rusku i sve redom. Odlično ti je ispalo i moram priznati najsličnije mojoj izvedbi. Sad znaš kako se radi i kakvog je ukusa po možeš prilagođavati. Ostavi rolat u krpi slobodno dok krpa nije hladna a rolat se skroz ohladio da lepo upije vlagu. A sir, može koji hoćeš. Ja se nešto plašim da stavim samo krem sir, jer neki puštaju vodu, pa se i rolat ugnjecavi i nije mi tako čvrst. Hvala na isprobavanju i svi ste fotkali bolje od mene. Rolat se osmehuje negde tamo!

    OdgovoriIzbriši
  6. Uff divan je Branka, baš predivan!

    OdgovoriIzbriši
  7. Predivno ti je ispao! A tek ruzice :) Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  8. Pa jeste ruze su bas dale final touch ali ceo rolat izgleda prekrasno

    OdgovoriIzbriši
  9. Zaista je odličan draga Branka! A kako i ne bi bio kada je od naše Jelene, sve joj tako divno izgleda i uspijeva napraviti sve šta zamisli :D

    OdgovoriIzbriši
  10. Divan i u tvojoj izvedbi,baš izgleda sočan i kremast,

    OdgovoriIzbriši
  11. Mogu ti reci da je tvoj rolatic najverniji originalu, mada su me sve cure danas odusevile, samo obilazim vase blogove...ruzice su tako ljupke i divno su se uklopile, mislim da je tvoj #2 pokusaj pravljenja rolata bio vise nego uspesan, bravo!;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala vam svima, divni komentari !
    Jako me veseli što vam se moja izvedba ovog odličnog Jeleninog rolata sviđa !
    Išla sam po receptu i težila da dođem do izgleda originala i drago mi je ako sam barem donekle uspjela u tome.
    Jelena , posebno mi je drago da si ti zadovoljna izvedbom ovoga tvoga recepta i recepta tvoje mame. Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  13. Bajkovito izgleda, Branka! Pohvale tebi i Jeleni

    OdgovoriIzbriši
  14. Bas si ga predobro ukrasila, onakakv kakav je, bez improvizacije. I ja kada radim Kuvarijacije uvek se trudim da napravim onako sliučno-isto kao original.

    OdgovoriIzbriši
  15. Super je ispala, baš je lijepa, a ružice su krasan detalj. :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Meni je bas zao sto nisam ucestvovala, ali imam popravni ovaj vikend pa javim rezultate ;)
    Tvoj izgleda savrseno!

    OdgovoriIzbriši